آدمی باید ارزش اندکی برای خود قائل باشد که به محض اینکه ارزشش مورد سوال قرار می گیرد مشتی بر دهان گوینده بکوبد تا صدایش بلند نشود. ارزشمند دانستن واقعی خویش، آدمی را به اهانت بی اعتنا می کند و اگر به علت کمبود اعتماد به نفس نتوانیم بی اعتنا باشیم، عقل و فرهنگ، ما را یاری می کنند که ظاهر را حفظ کنیم و خشم خود را پنهان داریم... در این صورت، همگان به این بینش دست خواهند یافت که وقتی موضوع بر سر دشنام و افتراست، آن کس در مبارزه پیروز می شود که مغلوب است.
( آرتور شوپنهاور)
.........
ما را در سایت ...... دنبال میکنید
برچسب: آدمی باید که بسیار نگوید, نویسنده: بازدید: 14 تاريخ: دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت: 22:05